رویکرد موتورهای جستجویی برای ارائه نتایج بهتر به کاربران، از جمله این است که در بررسی وب سایت‌ها از چندین فاکتور استفاده می‌کنند. این فاکتورها شامل مواردی مانند دامنه، پیج‌رنک، شبکه و دیگر عوامل هستند که به طور مستقیم و غیرمستقیم تأثیری بر روی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو دارند. در این مقاله، به مطالعه تأثیر دامنه، پیج‌رنک و شبکه بر روی رتبه‌بندی وب سایت می‌پردازیم.

دامنه
دامنه یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی وب سایت‌ها در موتورهای جستجو است. یک دامنه قوی که از نظر سئو بهینه باشد، احتمالاً برای تعداد بیشتری از کلمات کلیدی در نتایج جستجوی موتورهای جستجو بالاترین رتبه را خواهد داشت. علاوه بر این، دامنه‌های قدیمی‌تر و معتبر تر نیز تأثیر مثبتی بر رتبه وب سایت در موتورهای جستجو دارند.

پیج‌رنک
پیج‌رنک (PageRank) به شماره‌ای از ۰ تا ۱۰ اشاره دارد که نشان دهنده اهمیت صفحات وب سایت است. این رتبه به تعداد لینک‌هایی که به یک صفحه وب مرتبط هستند، نسبت داده می‌شود. به عبارت دیگر، هرچقدر یک صفحه وب بیشتر لینک برای آن وجود داشته باشد، پیج‌رنک آن بیشتر خواهد بود. بنابراین، ایجاد لینک سازی و دریافت لینک‌های بیشتر می‌تواند بهبود رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو به همراه داشته باشد.