در عصر حاضر، سرعت صفحه همه چیز است. روزی نمی گذرد که یک مقاله جدید، نماینده گوگل یا متخصص سئو به ما بگوید که بهینه سازی برای سرعت یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای وب سایت خود انجام دهید. و البته حق با آنهاست! سرعت صفحه از بسیاری جهات بر سئو تاثیر می گذارد. در اینجا یک مرور کلی از نحوه ترکیب سرعت صفحه و سئو ارائه شده است.

فهرست مطالب

  • سرعت صفحه چیست؟
    • چگونه به سرعت صفحه فکر کنیم
    • هیچ معیار واحدی برای تعریف سرعت صفحه وجود ندارد
    • Core Web Vitals بینشی در مورد سرعت صفحه شما می دهد
  • تفاوت بین سرعت صفحه و سرعت سایت
  • سرعت صفحه چقدر برای سئو مهم است؟
    • سایت هایی که بارگذاری سریع دارند، نرخ تبدیل بالاتر و نرخ پرش پایین تری دارند
    • یک صفحه سریع تجربه کاربر را بهبود می بخشد
    • ناامیدی به کاربران شما آسیب می رساند و به رتبه بندی شما آسیب می رساند
    • گوگل به سایت های سریع نیاز دارد
    • سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است
    • فهرست اول موبایل گوگل
  • عواملی که بر سرعت صفحه شما تاثیر می گذارد
    • خدمات میزبانی شما
    • موضوع وب سایت شما
    • حجم فایل بزرگ
    • کد بد نوشته شده
    • تصاویر و فیلم ها
    • افزونه ها و ویجت ها بسیار زیاد است
    • عدم وجود CDN
    • تغییر مسیرها
  • چگونه بررسی کنیم که آیا صفحه شما به کندی بارگذاری می شود؟
  • بهینه سازی سایت شما بیشتر از دیدن اعداد است
  • منابع بهینه سازی سرعت صفحه برای شما

سرعت صفحه چیست؟

"سرعت صفحه" به سرعت بارگذاری محتوای صفحه شما اشاره دارد. ساده به نظر می رسد؛ هرچه محتوای شما سریعتر بارگذاری شود، سرعت صفحه شما نیز سریعتر است. با این حال، خوب است بدانید که سرعت صفحه تا حدودی یک مفهوم چتر است زیرا معیار واحدی وجود ندارد که بتواند سرعت بارگیری صفحه وب شما را مشخص کند.

هنگامی که در مورد سرعت صفحه در عملکرد وب سایت بحث می کنیم، نباید آن را مشابه سرعت یک خودرو در نظر بگیریم. یک ماشین می تواند 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند و می توان گفت که این سرعت ماشین است. اما زمانی که در مورد سرعت صفحه صحبت می کنیم، چیزهای بسیار بیشتری از "این صفحه در 4 ثانیه بارگیری می شود" وجود دارد. خیلی بهتر است که سرعت صفحه را بخشی از تجربه کاربری در نظر بگیرید که بازدیدکنندگان شما هنگام تعامل با وب سایت شما به دست می آورند.

چگونه به سرعت صفحه فکر کنیم

در یک دنیای ایده آل، شما روی یک پیوند در نتایج جستجو کلیک می کنید و صفحه مربوطه بلافاصله ظاهر می شود. اما همه ما می دانیم که این یک رویا است. در طول سال‌ها، صفحات فقط از نظر اندازه افزایش یافته‌اند و محبوبیت جاوا اسکریپت آنها را پیچیده‌تر و بارگذاری آن‌ها را سخت‌تر کرده است. بارگیری یک صفحه وب حتی با اتصالات اینترنتی سریع و دستگاه های قدرتمند همچنان می تواند مشکل ساز باشد.

زمانی که از یک صفحه وب بازدید می کنید، فکر کنید. آیا قبل از تعامل با صفحه صبر می کنید تا صفحه به طور کامل بارگیری شود؟ یا وقتی می بینید محتوا شروع به نمایش می کند شروع به پیمایش و بررسی چیزها می کنید؟ و اگر بلافاصله وقتی محتوا وجود دارد شروع به تعامل با صفحه کنید، آیا وقتی به عمق صفحه پیمایش می کنید عناصر گمشده (متن، تصاویر، ویدیوها، دکمه ها) را پیدا می کنید؟

در اینجا یک سوال دیگر برای شما وجود دارد. فرض کنید دو صفحه داریم. صفحه اول به سرعت اولین بیت های محتوا را روی صفحه نمایش شما نمایش می دهد، اما قبل از اینکه بتوانید با چیزها تعامل داشته باشید، زمان بیشتری طول می کشد. صفحه دوم محتوا را کمی کندتر نشان می دهد، اما عناصر موجود در صفحه، مانند تصاویر و دکمه ها، به درستی کار می کنند. از بین این دو، کدام یک "سرعت صفحه" بهتری دارد؟ 

همانطور که می بینید، "سرعت صفحه" لزوما به این نیست که یک صفحه وب چقدر سریع می تواند بارگذاری شود، بلکه بیشتر به این است که چقدر سریع می تواند یک تجربه کاربری خوب ارائه دهد. حتی اگر محتوای اصلی صفحه سریع بارگذاری می‌شود، اما سایر عناصر ظاهر شدن زمان بیشتری طول می‌کشد، همچنان احساس می‌کنید که صفحه کند است زیرا باید قبل از تعامل با آن منتظر بمانید.

هیچ معیار واحدی برای تعریف سرعت صفحه وجود ندارد

در حال حاضر، ممکن است متوجه شده باشید که تعیین "سرعت" یک صفحه وب یا میزان "سرعت" یک صفحه دشوار است. سرعت صفحه یک مفهوم چند وجهی است که نمی توان آن را با استفاده از یک متریک مشخص کرد. ناگفته نماند موارد زیادی روی سرعت بارگذاری یک وب سایت تاثیر می گذارد که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

هنگامی که برای بازدید از یک صفحه وب روی پیوندی کلیک می کنید، مرورگر شما باید درخواستی را از سرور وب سایت درخواست کند و محتوا و سایر اطلاعات را بخواهد. قبل از اینکه کاربر بتواند با صفحه ارتباط برقرار کند، آن محتوا باید به طور کامل یا جزئی در مرورگر بارگذاری شود. در عین حال، زمانی که یک صفحه بارگذاری می شود، اتفاقات زیادی رخ می دهد. می بینید که چیزهایی روی صفحه نمایش شما ظاهر می شوند و ظاهر می شوند. پس از یک لحظه کوتاه، می توانید با صفحه ارتباط برقرار کنید. 

اما وقتی یک قدم به عقب برمی‌دارید و به نحوه مرور وب فکر می‌کنید، زمانی که محتوا روی صفحه نمایش ما ظاهر می‌شود، تمایل داریم تقریباً به طور همزمان با یک صفحه تعامل داشته باشیم. ما تمایل داریم قبل از شروع کامل کاوش منتظر لود شدن صفحه نباشیم. در عین حال، وقتی شروع به پیمایش می کنیم، آن را دوست نداریم، اما چیزها کمی دیرتر ظاهر می شوند.

بنابراین برای سنجش «سرعت» یک صفحه وب، باید از چندین معیار در ترکیب با یکدیگر استفاده کنیم تا تعیین کنیم تجربه کاربر در آن صفحه چقدر سریع و روان است. به همین دلیل، Google Web Vitals را در سال 2020 معرفی کرد – مجموعه‌ای از معیارها برای اندازه‌گیری سرعت وب‌سایت‌ها و تجربه کاربری. این معیارها در سال 2021 به به روز رسانی الگوریتم اصلی گوگل راه یافتند و به Core Web Vitals تبدیل شدند که امروزه می شناسیم.

Core Web Vitals بینشی در مورد سرعت صفحه شما می دهد

Core Web Vitals به سه جنبه از یک صفحه وب نگاه می کند: عملکرد بارگذاری، تعامل و ثبات بصری. از این سه جنبه، گوگل معیارهای زیر را تعریف کرد:

  • بارگیری – بزرگترین رنگ محتوایی (LCP): این معیار اندازه گیری می کند که چقدر طول می کشد تا مهم ترین قطعه محتوا روی صفحه ظاهر شود. 
  • تعامل – تأخیر ورودی اول (FID): این معیار اندازه گیری سرعت صفحه می تواند به اولین تعامل کاربر پاسخ دهد.
  • پایداری بصری – تغییر چیدمان تجمعی (CLS): این معیار، ثبات عناصر بصری را در صفحه شما اندازه گیری می کند. به عبارت دیگر، آیا در هنگام بارگذاری، چیزها روی صفحه حرکت می کنند؟

معیارها در Core Web Vitals

گوگل همچنین اندازه گیری های استاندارد را برای هر یک از این معیارها تنظیم کرده و آنها را به سه دسته تقسیم می کند: خوب، نیاز به بهبود و ضعیف. برای مثال، صفحه ای با تاخیر ورودی اول (FID) کمتر از 300 میلی ثانیه ضعیف در نظر گرفته می شود، در حالی که بالای 100 میلی ثانیه خوب در نظر گرفته می شود.

شایان ذکر است که برای گذراندن Core Web Vitals باید در یک دوره 28 روزه در مقوله‌های «خوب» برای 75 درصد از بازدیدکنندگان دنیای واقعی خود، عملکرد هدف را برآورده کنید یا از آن پیشی بگیرید. به طور کلی، این بدان معناست که از هر چهار بازدیدکننده، سه نفر باید سطح عملکرد هدف یا بهتر را تجربه کنند.

اگر به دنبال بهبود سرعت صفحه خود هستید، دانستن و درک این معیارها ضروری است. و با بهبود سرعت صفحه، ممکن است رتبه خود را در گوگل نیز افزایش دهید.

تفاوت بین سرعت صفحه و سرعت سایت

برخی از افراد از اصطلاح "سرعت صفحه" استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از "سرعت سایت" هنگام بحث در مورد عملکرد وب سایت استفاده می کنند. شبیه هم هستند اما مطمئناً شبیه هم نیستند. سرعت صفحه فقط به عملکرد یک صفحه وب اشاره دارد، در حالی که سرعت سایت به عملکرد کلی یک وب سایت اشاره دارد. 

اندازه گیری عملکرد یک صفحه وب ساده تر است زیرا معیارهایی در Core Web Vitals برای کار کردن داریم. از سوی دیگر، اندازه‌گیری عملکرد کل یک وب‌سایت بسیار مشکل است، زیرا یک سایت می‌تواند شامل صدها، حتی تا میلیون‌ها صفحه باشد. علاوه بر این، هر یک از آن صفحات رفتار متفاوتی دارند زیرا محتوا و اهداف متفاوتی دارند. 

مشابه "سرعت صفحه"، شما نمی توانید سرعت یک وب سایت را با یک متریک مشخص کنید. با این حال، یک وب سایت فقط ترکیبی از دسته ای از صفحات وب است که به روشی ساختاریافته کنار هم قرار گرفته اند. بنابراین فرض کنید اکثر صفحات شما Core Web Vitals را پاس می کنند، سپس می توانید سایت خود را "سریع" در نظر بگیرید. اگر برعکس باشد، شما "سرعت سایت" آهسته دارید.

سرعت صفحه چقدر برای سئو مهم است؟

این که بخواهید وب سایت شما سریع باشد، بی دلیل است. یک سایت سریع به این معنی است که صفحات شما به سرعت بارگذاری می شوند. البته، مردم برای مطالب و پیشنهادات شما به وب سایت شما می آیند. با این حال، آن محتوای عالی و منحصر به فرد باید با یک تجربه کاربری خوب همراه باشد.

سایت هایی که بارگذاری سریع دارند، نرخ تبدیل بالاتر و نرخ پرش پایین تری دارند

فاصله توجه بسیار کوتاه است. همانطور که اینترنت سریعتر می شود، آنها همچنان کوتاهتر می شوند. مطالعات متعدد ارتباط واضحی بین مدت زمان بارگذاری یک صفحه و درصد بازدیدکنندگانی که از انتظار خسته می‌شوند، پیدا کرده‌اند. به عنوان مثال، گوگل در تحقیقات خود دریافت که:

  • با افزایش زمان بارگذاری صفحه از 1 ثانیه به 3 ثانیه، احتمال خروج بازدیدکنندگان از صفحه بدون تعامل 32 درصد افزایش می یابد ( thinkwithgoogle )
  • با افزایش زمان بارگذاری صفحه از 1 ثانیه به 5، احتمال خروج یک بازدیدکننده از صفحه بدون تعامل به 90 درصد افزایش می یابد ( thinkwithgoogle )

هدف شما باید این باشد که سریعترین سایت در جایگاه خود باشید. سریعتر از رقبای خود باشید. داشتن یک سایت یا یک پلتفرم تجارت الکترونیکی که بارگذاری آن برای همیشه طول می کشد، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. مردم آن دکمه برگشت را در کسری از ثانیه می زنند تا دیگر برنگردند. با هر بازدیدکننده ای که باز می گردد، پول و وفاداری به برند را از دست می دهید. این روزها سرعت و کارایی همه چیز است، بنابراین وقتی گزینه های دیگری وجود دارد، مردم منتظر صفحه شما نمی نشینند. 

با ارائه یک سایت سریع، بازدیدکنندگان خود را تشویق می کنید که بیشتر بمانند. ناگفته نماند، شما به آنها کمک می کنید تا سفر پرداخت خود را سریعتر انجام دهند. این به بهبود نرخ تبدیل شما و ایجاد اعتماد و وفاداری به برند کمک می کند. به تمام مواقعی فکر کنید که به صفحه‌نمایش فحش می‌دهید، زیرا باید منتظر می‌ماندید تا صفحه‌ای بارگیری شود یا در حلقه‌ها اجرا شود، زیرا تجربه کاربر بی‌رحمانه بود. اغلب این اتفاق می افتد - آن سایت نباشید.

یک صفحه سریع تجربه کاربر را بهبود می بخشد

گوگل می داند که زمان بارگذاری یک صفحه برای تجربه کلی کاربر حیاتی است. انتظار برای ظاهر شدن محتوا، ناتوانی در تعامل با یک صفحه، و حتی مشاهده تاخیر ایجاد اصطکاک می کند.

این اصطکاک هزینه، زمان، پول و تجربه بازدیدکننده شما را دارد. تحقیقات نشان می دهد که میزان استرس ناشی از انتظار برای نتایج کند موبایل می تواند استرس زاتر از تماشای یک فیلم ترسناک باشد. شما می گویید حتما نه؟ این چیزی است که افراد خوب در تحقیقات اریکسون چند سال پیش دریافتند.


گزارش تحرک اریکسون نسخه MWC، فوریه 2016

بهبود سرعت سایت شما در کل به معنای خوشحال کردن مردم است. آنها از استفاده از سایت شما لذت خواهند برد، بیشتر خرید می کنند و بیشتر باز می گردند. این بدان معنی است که گوگل سایت شما را به عنوان یک نتیجه جستجوی عالی می بیند زیرا شما کالا را با توجه به کیفیت سایت ارائه می دهید. در نهایت، ممکن است یک افزایش رتبه خوب دریافت کنید.

ناامیدی به کاربران شما آسیب می رساند و به رتبه بندی شما آسیب می رساند

این فقط گوگل نیست - تحقیقات از هر گوشه وب در مورد تمام جنبه های رفتار مصرف کننده نشان می دهد که سرعت به طور قابل توجهی بر نتایج تأثیر می گذارد.

  • تقریباً 70 درصد از مصرف کنندگان می گویند که سرعت صفحه بر تمایل آنها برای خرید تأثیر می گذارد ( نبودن )
  • تقریباً 50٪ از مصرف کنندگان اذعان می کنند که مایلند انیمیشن و ویدیو را برای زمان بارگذاری سریع تر کنار بگذارند .
  • اگر روند تراکنش خیلی کند باشد، 20 درصد از کاربران سبد خرید خود را رها می کنند ( radware.com )
  • بی‌بی‌سی متوجه شد که به ازای هر ثانیه اضافه‌ای که سایتشان برای بارگذاری طول می‌کشد، 10 درصد از کاربران را از دست می‌دهند

این هزینه ها و رها شدن سایت به این دلیل اتفاق می افتد که کاربران دوست ندارند ناامید شوند . تجربیات ضعیف به این معنی است که آنها به جای دیگری می روند، از وب سایت های دیگر بازدید می کنند و به رقبا تبدیل می شوند. گوگل به راحتی این رفتارها را ردیابی می کند (از طریق برگشت به صفحات نتایج موتور جستجو، بازدیدهای کوتاه و سایر سیگنال ها) و سیگنال قوی است که نشان می دهد صفحه نباید در جایی که قرار داشت رتبه بندی کند.

گوگل به سایت های سریع نیاز دارد

سرعت نه تنها برای کاربران خوب است، بلکه برای گوگل نیز خوب است. وب سایت های کند اغلب کند هستند زیرا ناکارآمد هستند. آنها ممکن است فایل های بسیار زیادی را بارگذاری کنند، رسانه خود را بهینه نکرده باشند، یا از فناوری های مدرن برای ارائه صفحه خود استفاده نکنند. این بدان معناست که گوگل باید پهنای باند بیشتری مصرف کند، منابع بیشتری را تخصیص دهد و پول بیشتری خرج کند.

در سراسر وب، هر میلی ثانیه ای که می توانند ذخیره کنند، و هر بایتی که نیازی به پردازش ندارند، به سرعت جمع می شوند. و اغلب، تغییرات ساده در پیکربندی، فرآیندها یا کد می‌تواند وب‌سایت‌ها را بسیار سریع‌تر و بدون هیچ اشکالی انجام دهد. شاید به همین دلیل است که گوگل در مورد آموزش عملکرد خود بسیار پر سر و صدا است.

وب سریعتر برای کاربران بهتر است و هزینه های عملیاتی گوگل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در هر صورت این بدان معناست که آنها به پاداش دادن به سایت‌های سریع (تر) ادامه خواهند داد.

بهبود سرعت صفحه به بهبود خزیدن برای موتورهای جستجو کمک می کند

سایت‌های مدرن فوق‌العاده کاربردی هستند، و باز کردن آن آشفتگی می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. هرچه سایت شما بزرگتر باشد، بهینه سازی سرعت صفحه تاثیر بیشتری خواهد داشت. این نه تنها بر تجربه کاربر و نرخ تبدیل تأثیر می گذارد، بلکه بر بودجه خزیدن و نرخ خزیدن نیز تأثیر می گذارد . 

هنگامی که یک ربات Google می آید و صفحه وب شما را می خزد، فایل HTML را می خزد. هر منبعی که در فایل ارجاع داده می شود، مانند تصاویر، CSS و جاوا اسکریپت، به طور جداگانه واکشی می شود . هرچه فایل‌های بیشتری داشته باشید و سنگین‌تر باشند، Googlebot بیشتر طول می‌کشد تا آنها را مرور کند. 

از طرف دیگر، هرچه گوگل زمان بیشتری را برای خزیدن یک صفحه و فایل های آن صرف کند، زمان و منابع کمتری را گوگل باید به صفحات دیگر اختصاص دهد. و این بدان معناست که گوگل ممکن است دیگر صفحات و محتوای مهم سایت شما را از دست بدهد.

بهینه سازی وب سایت و محتوای خود برای سرعت، تجربه کاربری خوبی را برای بازدیدکنندگان شما فراهم می کند و به Googlebots کمک می کند تا سایت شما را بهتر بخزند. آنها می توانند بیشتر بیایند و کارهای بیشتری انجام دهند.

سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است

گوگل بارها گفته است که یک سایت سریع به شما کمک می کند رتبه بهتری کسب کنید . بنابراین جای تعجب نیست که گوگل از سال 2010 سرعت سایت شما را اندازه گیری کرده و از آن در الگوریتم های رتبه بندی خود استفاده کرده است .

در سال ۲۰۱۸، گوگل به‌اصطلاح «به‌روزرسانی سرعت» را راه‌اندازی کرد که سرعت صفحه را به یک فاکتور رتبه‌بندی برای جستجوهای موبایلی تبدیل کرد. گوگل تاکید کرد که این تنها بر روی کندترین سایت‌ها تاثیر می‌گذارد و سرعت سریع‌تر شدن سایت‌ها افزایش نمی‌یابد، اما آن‌ها به عملکرد وب‌سایت در سراسر صفحه نگاه می‌کنند. 

در سال 2021، گوگل به‌روزرسانی الگوریتم تجربه صفحه را اعلام کرد و نشان داد که سرعت صفحه و تجربه کاربر در هم تنیده شده‌اند. Core Web Vitals به وضوح بیان می کند که سرعت یک عامل رتبه بندی ضروری است. این به روز رسانی همچنین معیارها و استانداردهایی را به صاحبان سایت داد تا با آنها کار کنند.

البته، گوگل همچنان می‌خواهد مرتبط‌ترین اطلاعات را به جستجوگران ارائه دهد، حتی اگر تجربه صفحه تا حدودی کم باشد. ایجاد محتوای باکیفیت همچنان بهترین راه برای رتبه بندی است. با این حال، گوگل همچنین بیان می کند که سیگنال های تجربه صفحه زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کنند که بسیاری از صفحات با محتوای مرتبط برای مشاهده در نتیجه جستجو رقابت می کنند.

به‌روزرسانی سرعت، که سرعت صفحه را در رتبه‌بندی جستجوی تلفن همراه امکان‌پذیر می‌کند، اکنون برای همه کاربران در دسترس است!

جزئیات بیشتر در وب مستر مرکزی 👉 https://t.co/fF40GJZik0

— مرکز جستجوی Google (@googlesearchc) 9 ژوئیه 2018

فهرست اول موبایل گوگل

یکی دیگر از اهمیت های سرعت صفحه برای رتبه بندی، رویکرد اول موبایل گوگل برای نمایه سازی محتوا است. یعنی گوگل از نسخه موبایلی صفحات شما برای فهرست بندی و رتبه بندی استفاده می کند. این رویکرد منطقی است زیرا ما به طور فزاینده ای برای آنلاین شدن به دستگاه های تلفن همراه متکی هستیم. در تحقیقات اخیر، Semrush متوجه شد که 66٪ از کل بازدیدهای وب سایت از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود 

برای رقابت برای جایگاهی در نتایج جستجو، صفحه موبایل شما باید استانداردهای Core Web Vitals و سایر سیگنال‌های تجربه صفحه را داشته باشد. و این اصلا آسان نیست. صفحات در تلفن همراه در مقایسه با همتایان دسکتاپ خود زمان بیشتری برای بارگیری نیاز دارند، در حالی که دامنه توجه ثابت می ماند. مردم ممکن است در دستگاه های تلفن همراه صبورتر باشند، اما نه خیلی بیشتر. به برخی از آمارها توجه کنید:

  • میانگین زمان بارگذاری وب سایت بر اساس تجزیه و تحلیل 100 صفحه وب برتر در سراسر جهان، 2.5 ثانیه در دسکتاپ و 8.6 ثانیه در تلفن همراه است ( Tooltester)
  • بارگذاری یک صفحه وب تلفن همراه به طور متوسط ​​15.3 ثانیه طول می کشد ( thinkwithgoogle )
  • به طور متوسط، بارگیری صفحات وب در تلفن همراه 70.9٪ بیشتر از رایانه رومیزی طول می کشد ( تستر ابزار)
  • سرعت بارگذاری 10 ثانیه احتمال بازگشت بازدیدکنندگان سایت تلفن همراه را تا 123٪ در مقایسه با سرعت بارگذاری یک ثانیه افزایش می دهد ( thinkwithgoogle )

اگر هدف شما کسب جایگاهی در SERP باشد، دلایل بیشتری برای بهینه سازی وب سایت و محتوای خود وجود دارد.

عواملی که بر سرعت صفحه شما تاثیر می گذارد

عوامل زیادی بر سرعت بارگذاری یک صفحه تأثیر می‌گذارند، اما ما فکر می‌کنیم ممکن است از قبل این را بدانید. اگرچه یک چیز وجود دارد که نمی توانید کنترل کنید: کیفیت اتصال کاربر نهایی شما. به غیر از آن، عواملی که بر سرعت صفحه شما تأثیر می گذارد عبارتند از:

خدمات میزبانی شما

خدمات هاست نقش مهمی در عملکرد وب سایت شما ایفا می کند زیرا سروری را که سایت شما در آن زندگی می کند ارائه می دهد. بنابراین عملکرد سرور آنها به طور مستقیم بر عملکرد وب سایت شما تأثیر می گذارد. عواملی که بر عملکرد میزبان شما تأثیر می‌گذارند، از پیکربندی سرور، امکانات، زمان آپدیت و مشخصات ماشین‌هایی که سرورها را اجرا می‌کنند، متغیر است. با انتخاب یک هاست خوب و قابل اعتماد ، اطمینان حاصل می کنید که سرور وب شما می تواند درخواست ها را به اندازه کافی سریع پردازش کند تا تمام فعالیت های سایت شما را در خود جای دهد. علاوه بر این، یک عامل را از معادله بهینه سازی سرعت حذف می کنید.

موضوع وب سایت شما

تم ها طراحی وب سایت شما را کنترل می کنند، از طرح بندی و فونت گرفته تا طرح رنگ. اما همه تم ها به یک اندازه ایجاد نمی شوند. برخی از تم ها بسیار تمیزتر و بهینه تر از بقیه هستند. آنها حجم فایل کوچکتری دارند که بارگذاری آنها را آسانتر می کند. این همچنین به این معنی است که آنها زنگ ها و سوت های کمتری دارند (به انیمیشن یا الگوهای طراحی تخصصی فکر کنید) در مقایسه با دیگران که کمی اضافی هستند. اما اگر می خواهید عملکرد بارگذاری بهتری داشته باشید، این یک معامله خوب است.

حجم فایل بزرگ

ما در اینجا در مورد انواع مختلفی از فایل ها صحبت می کنیم، از فایل HTML گرفته تا CSS، و در درجه اول جاوا اسکریپت. هر بایت و کیلوبایتی که بتوانید این فایل ها را حذف کنید بر عملکرد صفحه شما تأثیر می گذارد. علاوه بر این، سایت های مدرن از جاوا اسکریپت زیادی برای پویایی سایت استفاده می کنند. این چیزی است که آن انیمیشن‌ها و انتقال‌های پر زرق و برق و جذابی را که امروزه در وب‌سایت‌ها می‌بینید ممکن می‌کند.

اما جاوا اسکریپت نیز سنگین است و استفاده بیش از حد از آن باعث می‌شود یک صفحه درهم و بارگذاری شود. ممکن است در Core Web Vitals امتیاز FID پایینی داشته باشید زیرا پردازش این فایل‌های جاوا اسکریپت به خصوص در دستگاه‌های تلفن همراه زمان بیشتری می‌برد، زیرا قدرت پردازش آن‌ها به اندازه رایانه‌های رومیزی نیست.

کد بد نوشته شده

کد بد می تواند منجر به مشکلات زیادی شود، از خطاهای جاوا اسکریپت گرفته تا نشانه گذاری های نامعتبر HTML. کد بهینه سازی ضعیف می تواند باعث کاهش قابل توجه عملکرد شود. کد خود را پاک کنید، هر گونه خطا را حذف کنید، و خطوط اضافی را که ارزش معنی داری اضافه نمی کند حذف کنید.

تصاویر و فیلم ها

تصاویر سنگین مقصر بارگذاری کند صفحه هستند. آنها بخش قابل توجهی از وزن صفحه شما (به کیلوبایت یا مگابایت) را اشغال می کنند. اگر صفحه شما دارای یک تصویر هدر بزرگ و بهینه نشده است، ممکن است امتیاز LCP پایینی در Core Web Vitals داشته باشید. دلیل آن این است که LCP مدت زمانی را که طول می کشد تا بزرگترین قطعه محتوا روی صفحه نمایش داده شود اندازه گیری می کند، و مطمئناً بارگذاری تصویر بزرگ شما زمان می برد. سئوی تصویر نقش مهمی در افزایش سرعت سایت شما دارد.

افزونه ها و ویجت ها بسیار زیاد است

اگر سایت خود را بر روی وردپرس اجرا می کنید، بدون شک از افزونه ها و ابزارک ها برای افزودن قابلیت ها به سایت خود استفاده می کنید. افزونه ها چیزی هستند که وردپرس را به یک پلتفرم قدرتمند تبدیل می کنند. اما استفاده بیش از حد از افزونه ها غیر منطقی است زیرا آنها سرعت وب سایت شما را کاهش می دهند. هر افزونه ای که نصب می کنید مقداری کد به صفحه شما اضافه می کند و آن را سنگین تر از آنچه باید باشد می کند. افزونه های بهینه نشده نیز می توانند نقش مهمی در کاهش سرعت وب سایت داشته باشند.

عدم وجود CDN

CDN مخفف شبکه تحویل محتوا است. این یک شبکه به هم پیوسته از سرورها و مراکز داده آنها است که در مکان های جغرافیایی مختلف توزیع شده است. آنها می توانند به عملکرد بارگذاری صفحه کمک کنند، به خصوص اگر مخاطب بین المللی دارید.

یک CDN محتوای ثابت وب سایت شما، مانند CSS و فایل های تصویری را در سرورهای مختلف شبکه ذخیره می کند. این کار را انجام می دهد تا بتواند به سرعت این فایل ها را برای افرادی که نزدیک به یکی از سرورهای شبکه زندگی می کنند ارائه کند. فرض کنید سرور شما در استرالیا مستقر است، اما بازدیدکنندگان زیادی از هند دارید. CDN به جای ارسال مستقیم فایل ها از استرالیا، می تواند فایل ها را از سروری در هند ارسال کند و این روند را سریعتر و کارآمدتر می کند.

تغییر مسیرها

ریدایرکت ها بخشی طبیعی از هر وب سایتی هستند و هیچ ایرادی در آنها وجود ندارد. اما به خاطر داشته باشید که تغییر مسیرها اگر به درستی پیکربندی نشده باشند ممکن است بر عملکرد بارگذاری صفحه شما تأثیر بگذارد. در بیشتر موارد، آنها به طور قابل توجهی سرعت شما را کاهش نمی دهند. اما در مورد زنجیره های تغییر مسیر، آنها این کار را خواهند کرد. با پیوند دادن تا حد امکان به مقصد نهایی، از ایجاد ریدایرکت های زیاد جلوگیری می کنید و در نتیجه، بار وب سایت خود را کاهش می دهید.

چگونه بررسی کنیم که آیا صفحه شما به کندی بارگذاری می شود؟

جای تعجب نیست که برخی از بهترین منابع برای بهینه سازی وب سایت شما از گوگل هستند. توصیه می‌کنیم برای درک تکنیک‌ها، ابزارها و رویکردهای ساخت وب‌سایت‌های سریع‌تر، اسناد Web Fundamentals را بررسی کنید. ابزارهای مختلفی نیز برای اندازه گیری و نظارت بر سرعت سایت شما موجود است. در اینجا چند مورد وجود دارد که توصیه می کنیم آنها را امتحان کنید:

  • Google PageSpeed ​​Insights – یک گزینه بسیار قدرتمند که «معیارهای کاربر واقعی» وب سایت شما را مستقیماً از Google ارائه می دهد. همچنین یکی از مهمترین ابزارهایی است که باید بدانید چگونه از آن استفاده کنید.
  • گزارش تجربه صفحه در کنسول جستجوی گوگل - فراموش نکنید که این ابزار را بررسی کنید. این تجربه کاربری بازدیدکنندگان از سایت شما را خلاصه می کند و نشان می دهد که چه تعداد URL از Core Web Vitals و سایر سیگنال های تجربه صفحه عبور می کنند یا خراب می شوند.
  • Lighthouse، برای گوگل کروم – این یکی از پیچیده ترین ابزارهای اندازه گیری عملکرد موجود است و برای محک زدن عالی است.
  • WebPageTest – این ابزار یک نمودار آبشاری از نحوه بارگیری تمام دارایی ها در وب سایت شما ارائه می دهد. برای شناسایی منابع کند و تنگناها عالی است.
  • Chrome Developer Console – این ابزار دقیقاً به شما نشان می دهد که هنگام بارگیری سایت شما در رایانه و مرورگر شما دقیقاً چه اتفاقی می افتد.

بهینه سازی سایت شما بیشتر از دیدن اعداد است

همانطور که می دانید، سرعت صفحه نه تنها برای سئو، بلکه برای فروش، حفظ و وفاداری به برند شما نیز بسیار مهم است. محتوای عالی ایجاد کنید، وب‌سایت و صفحات خود را برای مطابقت با استانداردهای Core Web Vitals بهینه کنید و در صفحه اول گوگل به آن جایگاه برتر برسید.

خوب است توجه داشته باشید که بهینه سازی سایت شما برای سرعت صفحه به سادگی کسب نمره خوب در تمام آن ابزارهای تست سرعت نیست. خود را نسبت به امتیازات و معیارها کور نکنید زیرا این اعداد نماینده همه بازدیدکنندگان شما نیستند. هر کاربر متفاوت است. هر بازدید کننده از نوع دیگری از اتصال اینترنت، دستگاه و مرورگر استفاده می کند. دریابید که کاربران شما چه کسانی هستند، چگونه به سایت شما دسترسی دارند و زمانی که آنجا هستند چه کاری انجام می دهند. 

ابزارهایی مانند Google's PageSpeed ​​Insights، WebPageTest.org و Lighthouse را با ابزارهای تحلیلی ترکیب کنید تا یک دید کلی از مشکلات سرعت سایت خود داشته باشید. از توصیه‌ها برای شروع بهبود سرعت صفحه خود استفاده کنید، اما این توصیه‌ها را با کمی نمک انجام دهید. آنها نقاط شروع عالی هستند، اما کارهای بسیار بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید!

منابع بهینه سازی سرعت صفحه برای شما

برای شروع بهینه سازی عملکرد صفحه خود، این مقالات و مستندات را بررسی کنید:

  •  مقاله گوگل  چرا سرعت مهم است
  • مستندات Google's  Web Vitals 
  • تجربه صفحه: یک عامل رتبه بندی گوگل
  • گزارش Core Web Vitals کنسول جستجو سرعت سایت را بررسی می کند
  • 5 روش برای بهبود بخش حیاتی وب اصلی 
  • نحوه بررسی سرعت سایت
  • بهبود سرعت سایت: ابزارها و پیشنهادات
  • Site Speed ​​Masterclass به عنوان بخشی از آکادمی Yoast SEO — دسترسی بدون هزینه اضافی با Yoast SEO Premium انجام می شود
  • سئوی تصویر: بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو
  • سئوی موبایل: راهنمای نهایی
  • نکات سرعت سایت برای بارگذاری سریعتر ویدیو

آخرین اما نه کم‌اهمیت، یک منبع اطلاعات باورنکردنی:  سرعت اسلاید Jono در سایت از یک سخنرانی در SMXL Milan .

بیشتر بخوانید: چرا هر وب سایتی به SEO Yoast نیاز دارد »

جونو آلدرسون

جونو رئیس SEO ما و بخشی از تیم رهبری ما است. او یک استراتژیست دیجیتال، فن‌آور بازاریابی و توسعه‌دهنده فول استک است. او به سئو فنی، فناوری های نوظهور و استراتژی برند می پردازد.

در ادامه!

  • رویداد

    WordCamp تورینو 2023

    14 تا 15 آوریل 2023 تیم Yoast شرکت می کند، سازماندهی می کند، از WordCamp تورینو 2023 حمایت می کند، روی آن کلیک کنید تا ببینید آیا ما آنجا خواهیم بود، چه کسی آنجا خواهد بود و بیشتر! ببینید کجا می توانید ما را در ادامه پیدا کنید »
  • وبینار سئو

    وبینار خبری Yoast SEO - 25 آوریل 2023

    25 آوریل 2023 رئیس سئوی ما، جونو آلدرسون، شما را در مورد هر اتفاقی که در دنیای سئو و وردپرس رخ می‌دهد، به‌روز نگه می‌دارد. همه وبینارهای Yoast SEO »